Vi øker mest!
Publisert:

ALTSÅ øker mest av alle magasiner rettet mot kvinner i Norge i 2020. Vi hadde et godkjent opplag i fjor på 9518.

ALTSÅ er det eneste magasinet i kategoriene «kvinne» og «voksen kvinne» som øker, ifølge de offisielle opplagstallene som kom i dag. Alle de andre magasinene som retter seg mot kvinner, hadde nedgang i sine opplag i fjor. ALTSÅ økte imidlertid fra 8606 i 2019 til 9518 i 2020. Det betyr en økning på hele 11 prosent! Det innebærer at vi prosentvis økte nest mest av alle magasiner i hele Norge i fjor. Det var kun Maison Mat og Vin som hadde en prosentvis høyere vekst enn oss.

I faktiske tall var det bare fire magasiner som hadde større økning enn oss. Det er 35 magasiner som er med i tellingen. Opplagskontrollen gjennomføres hvert år av Mediebedriftene, og dette er de offisielle opplagstallene for både aviser og magasiner her i landet.

Vi er så utrolig stolte over at vi øker i et marked som viser en generell nedgang for trykte magasiner. Vi mener dette viser at leserne våre er enig med oss i at papir fremdeles er en viktig og god plattform til å skaffe seg kunnskap og avkobling på samme tid. Opplagstallene for avisene viser at de digitale abonnementene øker jevnt over, mens papir fortsetter å synke. Og det er her vi tror på at vi har en viktig rolle å spille ved å gi ro og fordypning i en stadig mer fragmentert og skiftende virkelighet.

Og opplagstallene forteller oss at vi er på riktig vei, at stadig flere oppdager oss og synes det er verdt å bruke litt tid på å lese et magasin som gir innsikt og digital pause.

Vi sier tusen takk til alle leserne våre og til alle de fantastiske bidragsyterne som gjør dette magasinet mulig.

Du kan lese mer om opplagstallene her.

 

Du liker kanskje også...

  • Utgave 1

    kr 79,00
    Les mer
  • Opptak: «Hvordan bli hørt og forstått: Innføring i retorikk»

    kr 349,00
    Les mer
  • Print: Barn med katt (2021) av Thale Meisfjord

    kr 330,00
    Les mer